dijous, 15 de maig del 2014

Primer tutorial!!! PUNT O NUS "SALOMÓN"

Va! M'atreveixo amb el meu primer tutorial!!! He estat rumiant molt si publicar un patró o un tutorial d'un punt concret que es pugui aplicar a diferents coses... I per començar he escollit aquesta segona opció.


Volia fer un xal que fos lleuger de cara a l'estiu per una persona que necessita portar el coll cobert. Em van suggerir a la Lola Botona lesseps (sóc una fan) que per què no feia el punt o nus "Salomón" i em vaig posar "manos a la obra". És un punt senzill, fàcil, ràpid i queda molt lleuger.



La veritat és que és difícil explicar "agafa per aquí o per allà"... així que afegiré imatges. Espero que no tingueu en compte la qualitat de les fotografies i que el contingut s'entengui. Accepto i demano tot tipus de comentaris, si us plau ;-)


Punt o nus de Salomón



1. Fem una cadeneta i la següent allarguem el fil tant com vulguem. A mi m'agraden petitets, però per gustos colors...




2. Tornem a agafar fil i el passem pel mig de la cadeneta que tenim en el ganxet.


3. Agafem un altre cop fil i el passem per tots dos per tancar-ho



4. Tornem a estirar del fil i repetim la mateixa operació.



5. La primera filera la fem tan llarga com vulguem. Quan comença la segona volta hem de deixar 3 "pètals" (per dir-ho d'alguna manera) i tanquem en el tercer punt. A partir d'ara anem clavant el ganxet cada dos pètals i així ens anirà agafant la forma com de flors.


Alguns exemples que he trobat a Pinterest per aplicar aquest punt...


bags - solomon's knot stitch


Nice Solomons Knot Shawl edging                                   white cream shawl triangle crochet solomon's knot by annerstreet



Bé, espero que quedi clar... Aniré millorant... Sobre tot amb les fotos, que reconec que no és el meu fort!!!




6 comentaris:

  1. Gracias por mencionar a Lolabotona, por lo que a mi me toca.
    Tu primer tutorial, de lujo!
    Espero muchos más!

    ResponElimina
  2. No tinc cap intenció de posar-me a fer ganxet, sap greu. Però m'encanta veure la teva creativitat sense fi i l'empenta que hi poses.
    Bravo i felicitats pel teu primer tuto

    ResponElimina
  3. Moltes, moltes gràcies!!! Així és molt fàcil!!! A veure quin serà el següent!!!

    ResponElimina
  4. Doncs com a novio crafty, estic per possar-m'hi!! Bravo Maria!

    ResponElimina
  5. trobo els xals molt xul·los amb aquest punt, is les boses també!
    què valdria un xal de color pistaxo, lleuger?

    ResponElimina
  6. Sens dubte ho provaré! Gràcies

    ResponElimina